När allt nått botten

När allt nått botten, brukar dom faktiskt säga att då kan det bara gå bättre! Och imårse nådde jag verkligen botten när jag såg att jag fått mjäll i håret! Fan vad äckligt! Mänskligt, men äckligt! MEN ....
... Jag läste i Metro idag att om man är arbetslös så måste man marknadsföra sig själv. "Skryt om att du är arbetslös och söker jobb" för alla, dina vänner,  på ICA eller för din faster. Ja och det gjorde jag .. på Vero Moda idag, och faktiskt.. det lönade sig. Jag ska antagligen jobba extra där nu :) Inget som är säkert, men det fanns isåfall en möjlighet att jag börjar redan nästa vecka :) Gissa om jag är glad just nu? WUUUU HUUU!

Hur kan jag ha gått ifrån att vara världens blygaste tjej i så många år, till att bli en denna tjej som faktiskt talar för sig själv!? Jag bjuder på mig själv och trivs med det! Och tänk så långt man kan komma på det!
Jag vet var denna början tog sin start, när jag äntligen fick fixat mina tänder (porslinsfasader idag), och när jag halkade in på ett bananskal (Emmie Nilsson) på den lilla skoaffären Skoniton i Trelleborg.

Men detta handlar också självklart om så mycket mer.
Man får aldrig ta personer för givet, tro att man inte kan förändras eller låta andra trycka ner en.
Hade jag orkat just nu så hade jag kunnat skriva ett mega inlägg om vad som är rätt och fel, att våga eller inte, och om att döma eller inte.

Om man har porslinsfasader, silikonbröst, ärr efter operationer, man bantar, har peruk eller färgat hår. Tänk efter, alla mår vi dåligt över något, allt har sina orsaker.. Man behöver inte ha blivit mobbad, utstött eller "tvingad" .. tänk på det.


Mina nya byxor :) "Lite så rockiga", Mimmi skrattade när jag förklarade dom så! haha



/Sofie

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är såå glad för din skull! puss på dig <3

2009-08-06 @ 19:15:56
URL: http://kajskajskajs.blogg.se/
Postat av: Josie

GRATTTIIIIIIS! JAG SA JU ATT DET SKULLE LÖSA SIG?!! hihi, du har sådan härlig utstrålning och ännu härligare personlighet så man bara MÅSTE älska dig! :D Hoppas att det blir mer än extra, men extra är ju alltid något tills du kanske hittar något som ger lite mer. DU ÄR BÄST! bara så du vet ;) och förresten, snygga brallor :*

2009-08-06 @ 22:26:58
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: jannie

Grattis sofie..jag håller tummarna och hoppas att allt ska gå vägen:)Puss och kram från jannie i norge:)... haha vet inte om du känner någon annan jannie men men :P

2009-08-06 @ 22:46:47
Postat av: Emmie

Amen gud va kul Sofie! :D <3

2009-08-07 @ 07:40:12

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0