Livet är hårt

Gissa vad jag gör just nu? Vad brukar jag göra vid första inlägget? Dricka en kopp kaffe :D
Jag sover så oroligt om nätterna/morrnarna nuförtiden. Gissar på att det antagligen är för att jag är van vid att jobba 10-18, och nu iallafall den senaste veckan har jag väl inte börjat 10 en enda gång? Så det är väl det bara .. Plus att fåglarna kvittrar så in i bomben!

Jobbar 13-18 idag, ändå rätt skönt, men samtidigt känns det segare när man kommer mitt på dagen när det är full rulle. Känns som att dagen blir längre bara ..

Och jag är på värsta shopping humöret, det är jättejobbigt för jag vet inte OM jag kan ta av mina sparpengar och unna mig en riktig shoppingrunda, eller om jag måste ligga lågt tills.. ja tills jag får ett nytt jobb? De pengar jag har kvar måste ju först gå till mina räkningar ..
PLUS, ja så klart så har jag fått brev om att jag måste ta bilen till bilprovningen, dags att besikta (eller vad det heter). 300 kr som jag inte har ryker där, sen gissar ajg på att den årliga försäkringsräkningen kommer snart också.. och den är väl på en tusenlapp .. om inte mer!
Vid sånna här tillfällen ångar jag att jag köpte bil. Trots att jag älskar min lilla nissan ..

Livet är hårt
/Sofie

Kommentarer

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0