Matkultur i Trelleborg

Mmmmumsfillibums!
Jag, mamma, syster och Frans gick ner till Trelleborgs lilla gågata för att bara njuta av all världens mat! Tyvärr var det inte från hela världen, men länder som bl.a Australien, italien, polen, tyskland, frankrike och spanien visade upp sin mat för oss! Och gissa om jag njöt? Åh .. :) Jag som är en sån matfantast gick och snortade in alla lukter. Och dom är så trevliga, man fick ju fan smaka på vad man ville ! :D Blev mätt bara av att smaka, men trots det så köpte jag och mamma med oss hem helt för mycket.
Har precis ätit och är proppmätt .. !

Jag ska absolut gå en runda inom stan imorgon innan jag börjar jobba och köpa med mig lite oliver och kringlor (sånna goda kringlor med ost och skinka på) sen ska jag vräka i mig innan kl slår 13.00 och jag ska sätta igång och jobba röven av mig!


Kringlor från tyskland, oliver italien tror jag, tomater frankrike, svamp från Australien, paella från spanien och nån korv och en massa kål från polen! Kringlorna .. åh .. I mina drömmar kommer dom att leva ;) hahaha

Fick sen ett ryck så jag fotade lite i trädgården :) Synd bara att jag inte har en bättre kamera, för det är rätt roligt att fota, rogivande :)




Synd att bilderna blir ännu sämre när man laddar upp dom här ;/


Lillen ville också vara med :)

Ska banne mig äta en omgång till sen ;)


/Sofie - A.k.a matvraket

Kommentarer

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0