se så snäll jag är!

Varsågod Bina, här är en liten genomgång på sminkningen du ville veta mer om!
Hoppas att du blir nöjd och att du får en fantastisk nyårsafton! :)

1. Skuggorna! Från vänster: Sibiria, mitten: Empire, sista: Hyacinth.


2. Ta med en liten pensel färgen "Hyacinth" först. Lägg ett lager fram till undre franskantens början (ej  över tårkanalen)


3."Dutta" med samma pensel över "Empire" över första skuggan. Lägg ända fram till/över tårkanalen.



4.Färgen "Sibiria" lägger du med samma pensel längst framme vid ögat bara. Över tårkanalen,  och låt denna färg smälta ihop med de andra.


5. Ta med en stor pensel "Empire" över hela ögonlocket. Bara lite, ska bara glittra till liiite ;)


6. Ta en kajalpenna, vit eller färgen "vanilla" som jag har och lägg i ögat längst/i den undre ögonfransraden/ögat för att öppna ögat (alla trollerikonster man kan är tillåtna) ;)


7. Ta på maskara och du är REDO, YIPPIE!



Nu är jag varken utbildad makeup artist eller liknande, finner bara detta som ett intresse, men jag tycker att det är väldigt roligt när ens sminkningar uppskattas :)

Förresten, hade jobbat en hel dag när jag la sminkningen så är jag lite glansig här och var så bara låtsa som ingenting ;) haha!

Kommentarer
Postat av: Josie

haha du är rolig Sofie! "lite glansig" haha ;P

2010-12-31 @ 00:41:53
URL: http://jrosvall.blogg.se/

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0