Hjärtat lilla

Jag har haft en så lugn känsla i kroppen idag, har verkligen älskat dagen. Hur ofta händer detta liksom?

Det var även en sak som berörde mig på jobb idag, eller sak och sak, en liten flicka.
Flickan och hennes mormor kom in på jobb, flickan kan nog inte ha varit mer än 8-10 år gammal.
Flickan hade fått ett presentkort när hon hade födelsedagskalas i helgen, och skulle idag shoppa loss på Glitter.
Mormorn behövde gå på Claes ohlsson & handla lite så flickan ville stanna på Glitter och hitta lite hon ville ha.
Jättesöt och pratade en massa hela tiden, men mig störde det inte för hon var så himla söt och det var ändå inte en kotte på stan idag.
Så kom hon fram till mig och sa "jag är både glad och ledsen" så frågade jag varför det då? Så säger hon .. "Jo jag fyller på på fredag, men vi ska inte ha kalas för min låtsasmamma har sånna knutor i magen så hon måste vara på sjukhus". Och jag bara ... eh .. Jag blev totalt stum ..
Men vi pratade lite om det, hon berättade lite om hur hon kände och att hennes mormor tog hand om henne nu...

Jag var helt gråtfärdig och stum av hur hon kunde förklara allt så "moget" och vuxet, hon var säkert med mig i 45 minuter och pratade och tittade på grejjer.
Ibland kan något så litet beröra en så det söker sig in till ryggraden.
Jag ville bara krama henne och ge henne en stor tårta och tusen ballonger!


Kommentarer

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0