en kvinnas öde?


"De flesta som avrättas i Iran är balnd de svagaste i samhället och för de iranska myndigheterna är det ett sätt att sprida fruktan"

"En kvinna som stenas grävs ner till halsen, medan män runt omkring kastar tills hon är död. Det brukar ta mellan en halv och två timmar"


Hela magen vände sig ut och in på mig vid frukostbordet imårse, detta var vad jag läste i Trelleborgsallehanda!
Fy fan, FY FAN!
Man kan inte förstå, inte inbilla sig, inte tro det. Jag mår så dåligt när jag läser detta, det uppmärksammas för sällan och för få gör något åt det.
Hela iranska myndigheterna bör stenas skulle vissa säga, men varför vara lika dåliga som dom. Skär av snoppen och häng dom på torget så man får spotta på dom!!
Nä inte ens det är dom värda ..

Vem säger att detta är sättet att straffa någon? Att någon bestämmer att detta är ett öde, detta förtjänar du, VEM FAN förtjänar detta? Artikeln jag läste handlar om en kvinna som varit otrogen, men vad hände med mannen hon hade ett förhållande till? Är inte han lika skyldig? .. Varför ska de straffas av helt obetydliga personer i deras liv?
Varför ens straffas?

Kommentarer
Postat av: anna

usch jag håller helt med dig.



sv: haha ja jag hade inte velat se mig själv igår de sista minuterna. herregud jag gick runt konstant och ville bara de skulle blåsa av!

2010-07-08 @ 18:02:52
URL: http://addspirit.blogg.se/

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0