i mitt hjärta finns en grå fläck

Hej hopp!

Jag är trött och ledsen. Deppig av vädret och blir galen av att min förkylning inte försvinner.
Det är hostattacker efter hostattacker, och huvudvärk som pricken över i:et.

Lovade mig själv att jag skulle börja träna och dagen D var till löning (vilket jag får den 15:e). Men köper man ett kort och är peppad som fan men kan inte träna när man är förkyld. Då tappar man (jag) motivationen helt! Jag vill köra hårt direkt och få in det som en rutin, men kanske måste jag ge det några dagar till. Fan.

Ibland kommer man in i små perioder då man känner att "fan, nu måste jag ta tag i mig själv. Vem är jag och vem vill jag vara? Är detta jag?"
Just nu känner jag att "jag" kommer inte fram i denna kropp. Jag äter "rätt", röker inte, skrattar ofta och trivs egentligen med livet. Men något saknas, något för att jag ska våga le när någon tar ett foto av mig, istället för att alltid göra en ful min.

Jag påstår inte att träning är svaret, men kanske en knuff i rätt riktning. Resten finns i mitt huvud, men det är rörigt i mitt huvud just nu .. mycket händer och har hänt. Man är inte alltid tillräckligt stark när allt väljer att komma på en gång.
Och bättre blir det inte när man får höra "du kommer alltid med ursäkter". Tack, men om du lånar 10kilo av vad som bekymrar mig just nu så kanske jag har en ursäkt mindre. 

Nä, nu kan jag spurta på tills jag är alldeles grå, men det tänker jag inte göra för det är så ointressant och deppigt. Istället fortsätter jag som vanligt tills denna bajs förkylning är väck!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Känns som att det med ursäkter kom från mig, förlåt :(

2010-11-23 @ 17:51:52
URL: http://arndtmimmi.blogg.se/

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0