wanna know my make up?

Okej, äntligen har jag dratt tummarna ur min platta gumpalalla!
Här kommer "steg för steg" hur jag sminkar mig. Var beredda, det är ganska simpelt ;)


1: Börjar med att lägga en eyeliner. Brukar lägga med penna först, sen flytande eyeliner över. Gör den lilla "svängen" ytterst alltid för mina ögon ser piggare ut då då jag har små ögon. Gör jag en rak eyeliner kan mina ögon se lite ledsna ut ^^ OBS! De andra bilderna har jag bara penna, därför eyelinern ser lite "suddig" ut.

2: Jag lägger mascara. Först ögonfransböjare i 3 steg, sen på med mascara! Jag använder "million lashes mascara".

3: Concealer. Den oranga under ögonen (ibland blandar jag upp med den ljusa). Sen den gula på röda partier som t ex under näsan, på små finnjävlar eller andra blammor.

4: Foundation. Änvänder en sport foundation från Make up store. Är kass på sånt så jag sa till tjejen på make up store att jag ville ha "en foundation som var lätt att arbeta med, vill inte ha fula ränder vid käkbenet eller lägga dyra pengar på att behöva köpa nya svampar hela tiden". Börjar alltid uppifrån och går ner, en klick i pannan och en på vardera kind.

5. Transparent puder, börja "uppifrån och gå ner"

6. Ögonbrynsfärg. Är brunett, men mina ögonbryn är nästan blonda. Änvänder mig bara av den ljusbruna och den beigefärgade (den svarta har jag haft till annat). Mörkaste färgen ytterst (mot örat) och ljusa färgen främst (mot näsan).


7. Sen sista lagret för mig är min rouge. "sugarpink" änvänder jag.

Sen är jag faktiskt klar om jag är ganska basic :)
Är jag helt för kass på att förklara så bara FRÅGA mig hur du ska göra så ska jag försöka förklara bättre! :)

Kommentarer
Postat av: EMMÖÖÖÖ! :)

Vad använder du för eyeliner???

POSS :)

2010-10-25 @ 14:16:47

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0