Att älska sitt jobb

Fy tusan vad jag uppdaterar :) Jag har varit helt peppad den senaste veckan. Varför? Kanske för att jag blivit uppsagd och behöver hitta ny energi?!
Vill så gärna hitta något nytt, jag vill verkligen inte gå arbetslös. Jag behöver ingen ledig tid (som vissa andra kanske hade tyckt hade varit skönt), men jag vill verkligen inte gå hela dagar och inte ha något att göra.
Det värsta är ju att jag blev uppsagd för att dom inte har råd helt enkelt att ha mig kvar, för privata företag är det hårt just nu. Och då vet jag om att jag är en bra tillgång, är duktig, sköter mig och älskar mitt jobb. Men jag klandrar ingen för det som hänt, kanske mig själv för att jag inte arbetat hårdare med att försöka hitta ett nytt jobb när jag visste om redan i vintras att det var knakigt. Men jag älskar mitt jobb helt enkelt, servicemänniska ut i fingerspetsarna är jag. Och jag älskar att få arbeta med människor och att sälja ;)
MEN, mitt bästa hopp just nu är att Kajsa ringer mig och berättar att hennes mamma kanske kan hjälpa mig med ett nytt jobb. Eller så blir det såhär, att jag söker jobb i Danmark och helt enkelt flyttar in till Malmö. Det är ju egentligen den bästa nystarten som jag hade behövt.
Jag ska satsa stenhårt nu, för nu måste mitt liv börja! På riktigt!

Från det ena till det andra (som jag är ganska bra på att hoppa mellan).
Funderar på att beställa dessa?
MEN, dom är för dyra för min plånbok just nu .. MEN, det kan dom vara värda om dom kanske kan bli favvo höstskorna ..
Jag har alltid så svårt med att hitta stövlar som jag verkligen gillar, så detta kanske kan vara nått mellanting?


Funderar på att dra ner till stan en sväng?
Eller att äta lite jordgubbar nu? ;)

Dream on
/Sofie

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackare:) Chefen var sju idag men skulle nog komma på onsadg igen så då skulle mamma prata med henne :) <3

2009-07-06 @ 18:28:13
URL: http://kajskajskajs.blogg.se/

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0