För mycket babbel ..

Imellanåt känns det värdelöst, känns som att det inte finns några jobb mer än sommarjobb just nu att söka, och det har jag redan ju. Det är så sjukt när man läser att man ska ha minst 3 års erfarenhet, kvittar nästan vad det handlar om. Men enligt mig får det inte endast handla om det, det måste handla om hur man är som person och om man faktiskt passar för jobbet. Man kan ha jobbat i en viss bransch i ett visst antal år men endå vara fel person i branschen för att man faktiskt inte är någon service människa alls, eller liknande. Men som tur har jag 2 och ett halvt års erfarenhet inom min bransch iallafall :) Så jag ligger väl inte helt i lä. Men nåt jag önskar att jag hade kunnat är mer data. Hela office paketet, lite mac & adobe. För måååånga vill att du har erfarenhet inom det. Fan kan dom inte bara skicka en på en kurs? haha.
Jaja, nog om dettta ..

Ska maila arbetsförmedlingen nu om jag ska anmäla mig där nu, eller från första dagen jag är arbetslös. Kanske hinner jag hitta något innan den 1 september? Jag har sagt att sista utväg är att åka över till Danmark.. jag vill inte jobba över sundet, men kanske måste .. Förhoppningsvis bara för en tid i sånna fall. Fan vad är det som ska ge mig en kick åt rätt håll?
Jag ska iallafall skriva ut tonvis med CV hos Robin i helgen, så nu börjar min omöjliga jakt på min framtid!
Varför kan jag inte bara läsa istället? Nä, för att jag har ett lån och räkningar att betala varje månad. Varför kan jag inte bara bli rik på min blogg eller nått? Fan alltså att man inte har den gnistan som KENZA eller Stina-Lee ..Jag är bara soffie propp typ.

Oj vad jag babblar idag, jag har helt för mycket att snacka om nu, men jag måste faktiskt börja göra mig iordning för jobb nu, inte sitta och babbla en massa!

Ha en underbar dag!
/Sofie


Kommentarer
Postat av: Josephine

hihi jag kan ha en liten kurs för dig i adobe mm ^^ jag ska lära dig aaaaallt jag kan! fast det är inte så mycket, but still ;)

2009-07-03 @ 22:06:44
URL: http://jrosvall.blogg.se/

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0