värdet av en krona

Jag mår skitdåligt när jag tänker på värdet av en krona.
Att jag kan skydda en krona så mycket att jag till och med tar upp den ifrån marken när jag tappar den.
Varför inte tänka " denna kronan behöver någon annan bättre än jag". Och låt den ligga till någon som bättre behöver den. Eller bara lägg den till Haiti, cancerfonden, rädda barnen eller liknande.

Tyvärr har jag gärna inställningen " det kommer ändå inte fram, det är lurendrejeri, osv osv ..", men nästa gång så ska jag istället göra som min vackra Robin brukar göra - låta pengen ligga kvar på marken, eller lägga mynten du får tillbaka på Mcdonalds efter du beställt en Big Mac i burken brevid kassan som går till Röda korset.
love u.


Kommentarer

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0