ta dig en minut till att läsa

Godmorgon!
Ville inte stiga upp idag, vissa dagar är bara sängen extra skön. Usch för morrnar alltså, men hellre jobbiga morrnar än inga alls...

Blev så hemsk berörd av en kund på jobb igår, hon hade en muskelsjukdom som gör att musklerna dör i stort sett. Vi pratade och pratade och jag glömde helt att jag faktiskt jobbade. Jag hatar att livet kan förändras så snabbt, som hon själv sa " jag var ju precis ung och frisk".
Vi pratade om att hennes händer snart skulle ge upp, musklerna ville inte mer. Hon sitter idag i sån eldriven rullstol, men hon sa att snart kunde hon kanske inte göra det mer. Inte heller prata/gestikulera med händerna som hon så gärna gjorde. Och jag sa till henne att vem behöver händer när man kan säga så mycket med bara en blick? Idag kan du köra ett flygplan med din röst! Och vi skrattade en massa :)
Plötsligt tittade hon på klockan, "näädu, tror du inte att det är dags för lite choklad nu?" Och jag bara skrattade!
När hon skulle gå tog jag hennes hand och sa till henne "nu går du och köper dig ett riktigt gott choklad, ett sånt som smälter i munnen också vill jag att du tar tag i den där gamla flamman" (vi hade tidigare pratat om en gammal fling hon haft i tidigare år som hon mött på stan och börjat prata med igen) hon sa till mig "åh tack för detta, det var så skönt att prata med dig, det gjorde mig så glad". slut


Kommentarer
Postat av: Caroline - Det ljuva livet i söder

Förstår att du blev berörd. Visst är det en underbar känsla att kunna ge något till en annan människa och då inte något materiellt.

2011-08-13 @ 14:16:09
URL: http://detljuvalivetisoder.wordpress.com
Postat av: Anne

Du är fin Sofie!

2011-08-14 @ 00:02:07
URL: http://annenimtoft.blogg.se/
Postat av: Josie

<3<3<3 finns det en finare människa än dig? Neej..!!

2011-08-14 @ 00:06:19
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Tänk vad det gav dig mkt - och henne! Du har ett hjärta av guld, Sofie.

2011-08-17 @ 13:11:46

Skriv något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0